Chiaro Group
Het onzichtbare zichtbaar maken
Kernwaarden: inzicht = (verbinden + resultaat) x vindingrijkheid
Chiaro Group begeleidt bedrijven bij het vastleggen van processen die vooral in de hoofden van hun medewerkers zitten. Met behulp van slimme processoftware maken ze een digitale kopie van het functioneren van een organisatie en minimaliseren ze het risico op kennisverlies. Het optimaliseren van zulke processen is stap 2.
Chiaro Group was net opgericht toen ze ons vonden. Fantastisch natuurlijk: zo konden we met een leeg vel beginnen.
Superpower
In een kernwaardensessie gingen we met de eigenaren en oprichters op zoek naar de verborgen superkrachten van hun bedrijf. Van hieruit hebben we ze begeleidt naar een sterk en eigen verhaal. Wat doen jullie precies? Hoe onderscheiden jullie je écht van jullie concurrent? Samen kozen we de vier bovengenoemde kernwaardes en het volgende motto: Making the invisible, visible!
Binnen en buiten
Vanuit dit motto ontwikkelden we een logo. De vier pijlen wijzen zowel naar binnen als naar buiten. Het plusteken en het maalteken dat zo ontstaan, staan voor de meerwaarde die Chiaro Group haar opdrachtgevers biedt. Maar net zo goed voor de onzichtbare schat aan kennis, die de werknemers van deze opdrachtgevers met zich meedragen en die door Chiaro Group inzichtelijk gemaakt wordt. De combinatie van gedekte en knalkleuren staan daar ook symbool voor.
Met behulp van de pijlen uit het logo hebben we een beeldtaal en iconenset ontwikkeld, waardoor er een dynamisch geheel ontstaat die de beweging die Chiaro Group teweegbrengt symboliseert.
Daarnaast ontwikkelden we een vignet voor NIS2. Chiaro Group biedt haar opdrachtgevers een oplossing om aan deze Euopese richtlijn te voldoen. Lees hier meer over NIS2.
Kiekeboe
Om de kracht van Chiaro Group verder te symboliseren, zijn de visitekaartjes lenticulair gedrukt. Het logo verschijnt en verdwijnt als je de kaartjes heen en weer beweegt. Met zoín kaartje vangen ze zeker de aandacht om hun verhaal te doen. Bekijk het filmpje maar!
Als relatiegeschenk zijn er mokken bedrukt die, bij de opwarming door thee, koffie of soep, het logo laten zien.
Toen wij als nieuw gestart bedrijf contact zochten met M-space werden we verrast door de spontane en warme persoonlijkheden van Maartje en Marek. Na een eerste kennismaking wisten wij dat M-space onze sparringpartner zou worden en dit heeft geleid tot een fantastisch mooie huisstijl!
Michel van der Kaap
Chiaro Group B.V
Het onzichtbare zichtbaar maken
Kernwaarden: inzicht = (verbinden + resultaat) x vindingrijkheid
Chiaro Group begeleidt bedrijven bij het vastleggen van processen die vooral in de hoofden van hun medewerkers zitten. Met behulp van slimme processoftware maken ze een digitale kopie van het functioneren van een organisatie en minimaliseren ze het risico op kennisverlies. Het optimaliseren van zulke processen is stap 2.
Chiaro Group was net opgericht toen ze ons vonden. Fantastisch natuurlijk: zo konden we met een leeg vel beginnen.
Superpower
In een kernwaardensessie gingen we met de eigenaren en oprichters op zoek naar de verborgen superkrachten van hun bedrijf. Van hieruit hebben we ze begeleidt naar een sterk en eigen verhaal. Wat doen jullie precies? Hoe onderscheiden jullie je écht van jullie concurrent? Samen kozen we de vier bovengenoemde kernwaardes en het volgende motto: Making the invisible, visible!
Binnen en buiten
Vanuit dit motto ontwikkelden we een logo. De vier pijlen wijzen zowel naar binnen als naar buiten. Het plusteken en het maalteken dat zo ontstaan, staan voor de meerwaarde die Chiaro Group haar opdrachtgevers biedt. Maar net zo goed voor de onzichtbare schat aan kennis, die de werknemers van deze opdrachtgevers met zich meedragen en die door Chiaro Group inzichtelijk gemaakt wordt. De combinatie van gedekte en knalkleuren staan daar ook symbool voor.
Met behulp van de pijlen uit het logo hebben we een beeldtaal en iconenset ontwikkeld, waardoor er een dynamisch geheel ontstaat die de beweging die Chiaro Group teweegbrengt symboliseert.
Daarnaast ontwikkelden we een vignet voor NIS2. Chiaro Group biedt haar opdrachtgevers een oplossing om aan deze Euopese richtlijn te voldoen. Lees hier meer over NIS2.
Kiekeboe
Om de kracht van Chiaro Group verder te symboliseren, zijn de visitekaartjes lenticulair gedrukt. Het logo verschijnt en verdwijnt als je de kaartjes heen en weer beweegt. Met zoín kaartje vangen ze zeker de aandacht om hun verhaal te doen. Bekijk het filmpje maar!
Als relatiegeschenk zijn er mokken bedrukt die, bij de opwarming door thee, koffie of soep, het logo laten zien.
Toen wij als nieuw gestart bedrijf contact zochten met M-space werden we verrast door de spontane en warme persoonlijkheden van Maartje en Marek. Na een eerste kennismaking wisten wij dat M-space onze sparringpartner zou worden en dit heeft geleid tot een fantastisch mooie huisstijl!
Michel van der Kaap
Chiaro Group B.V