Bakbekwaam

Waar kennis geen gebakken lucht is

Kernwaarden: trots, vakmanschap en eerlijk

Bakbekwaam.nl is hét nationale online kennis- en informatieplatform van de bakkersbranche. Werkgevers en werknemers uit de wereld van het brood, de patisserie en de chocolaterie, vinden er alle mogelijke informatie over werk en studie. Dit complete informatieaanbod is zowel bedoeld voor werknemers als voor werkgevers.

Bakbekwaam website beurs M-space
Bakbekwaam visitekaartjes M-space
Bakbekwaam logo M-space
Bakbekwaam vormtaal wokkel M-space
Bakbekwaam beurswand BakkersVak 2023 M-space
Bakbekwaam social media M-space
Bakbekwaam brochure M-space
Bakbekwaam beurswand BakkersVak 2023 M-space
Bakbekwaam website M-space
Bakbekwaam vormtaal sliert M-space
Bakbekwaam social media post M-space

En we noemen hem…

Wij doken maar al te graag in de materie van brood en chocolade. Samen met Anceaux Marketing bedachten we de naam: ‘Bakbekwaam’. Daarna gingen we de uitdaging aan om een logo te ontwerpen, dat zowel werkgevers als werknemers zou aanspreken. Een logo dat zowel de stoere wereld van het brood als ook de verfijnde wereld van de patisserie en chocolaterie vertegenwoordigt.

Robuust met krullen

Het logo bestaat dan ook uit stoere vormen, voorzien van sierlijke krullen. Het kleurenpalet combineert koele blauwgrijze tinten die verwijzen naar het staal van de werkbanken als ook het vlammende rood van de ovens. In het logo voor de werkgevers speelt donkerblauw de hoofdrol, in het logo voor de werknemers voert rood de boventoon.

De wereld in

Het logo, het kleurenpalet, de vormtaal en de typografie legden we vast in een huisstijlhandboek. We ontwierpen de website, beursstanden en brochures. We ontwikkelden een stijl voor social media en ontwierpen uiteraard ook de visitekaartjes, de e-mailhandtekening en het briefpapier.

 

 

Naamontwikkeling in samenwerking met: anceauxmarketing.nl
Fotografie: dk-photography.nl

Maartje en Marek van M-space zijn enthousiaste persoonlijkheden die je stap voor stap meenemen in het creatieve proces. Bij Bakbekwaam hebben ze vol overtuiging de volledig nieuwe huisstijl neergezet. Aan hun lijfspreuk ‘Jouw verhaal verdient een Meesterlijk smoel’ is dan ook niets gelogen.

 

Martijn Verkerk

Projectleider vanuit zijn werk als communicatieadviseur NBOV, (Inmiddels senior communicatieadviseur bij Zorgpartners Midden-Holland)

Waar kennis geen gebakken lucht is

Kernwaarden: trots, vakmanschap en eerlijk

Bakbekwaam.nl is hét nationale online kennis- en informatieplatform van de bakkersbranche. Werkgevers en werknemers uit de wereld van het brood, de patisserie en de chocolaterie, vinden er alle mogelijke informatie over werk en studie. Dit complete informatieaanbod is zowel bedoeld voor werknemers als voor werkgevers.

En we noemen hem…

Wij doken maar al te graag in de materie van brood en chocolade. Samen met Anceaux Marketing bedachten we de naam: ‘Bakbekwaam’. Daarna gingen we de uitdaging aan om een logo te ontwerpen, dat zowel werkgevers als werknemers zou aanspreken. Een logo dat zowel de stoere wereld van het brood als ook de verfijnde wereld van de patisserie en chocolaterie vertegenwoordigt.

Robuust met krullen

Het logo bestaat dan ook uit stoere vormen, voorzien van sierlijke krullen. Het kleurenpalet combineert koele blauwgrijze tinten die verwijzen naar het staal van de werkbanken als ook het vlammende rood van de ovens. In het logo voor de werkgevers speelt donkerblauw de hoofdrol, in het logo voor de werknemers voert rood de boventoon.

De wereld in

Het logo, het kleurenpalet, de vormtaal en de typografie legden we vast in een huisstijlhandboek. We ontwierpen de website, beursstanden en brochures. We ontwikkelden een stijl voor social media en ontwierpen uiteraard ook de visitekaartjes, de e-mailhandtekening en het briefpapier.

 

 

Naamontwikkeling in samenwerking met: anceauxmarketing.nl
Fotografie: dk-photography.nl

Maartje en Marek van M-space zijn enthousiaste persoonlijkheden die je stap voor stap meenemen in het creatieve proces. Bij Bakbekwaam hebben ze vol overtuiging de volledig nieuwe huisstijl neergezet. Aan hun lijfspreuk ‘Jouw verhaal verdient een Meesterlijk smoel’ is dan ook niets gelogen.

 

Martijn Verkerk

Projectleider vanuit zijn werk als communicatieadviseur NBOV, (Inmiddels senior communicatieadviseur bij Zorgpartners Midden-Holland)

huisstijl & website

Bakbekwaam