Nexus Rail
Bijzonder traject
Kernwaarden: inzicht, openheid, verantwoordelijk en vindingrijkheid
Een tweede vestiging, uitbreiding van het dienstenpakket Èn een hoop nieuwe werknemers. Genoeg redenen voor Nexus om contact met ons op te nemen. In eerste instantie over een restyling van de website. Maar we liepen naar buiten met de opdracht voor een volledig nieuwe huisstijl.
Dat is het leuke van ons vak: vaak blijkt dat de behoefte van een opdrachtgever eigenlijk ergens anders ligt. Daar adviseren we altijd eerlijk over. Ook als wij denken dat er minder groots en meeslepend vernieuwd hoeft te worden dan jij denkt!
Co-creëren
Samen met 15 medewerkers gingen we aan de slag. Iedereen nam een voorwerp mee dat volgens hen de superkracht van Nexus verbeeldde. Een brainstorm bracht ons het best passende archetype. Wie zou er binnen komen lopen als Nexus een persoon zou zijn? De grande finale bestond uit een polonaise op het lied ‘Kedeng, kedeng’. Samen vormden we een ‘trein’ en kozen we de kernwaardes. Je moet natuurlijk wel in het thema blijven :-).
Tijdens deze co-creatiedag, legden we de basis voor ons ontwerpwerk.Want het feit dat er nu bij Nexus aan zoveel meer gewerkt wordt dan alleen aan treinbeveiliging door zoveel meer mensen: dat verandert je verhaal en daarmee je DNA.
Binnen dit traject werkten we samen met onze studiogenoot Maaike Vegter. Samen bedachten we het programma en begeleidden we de sessie.
Verbindingen leggen
We vertaalden het nieuwe Nexus naar een nieuw logo. Met een ‘N’ als beeldmerk, waarin je de verbindingen terugziet die Nexus maakt. Als inspiratiebron dienden treinsporen, spoorkaarten, schakelborden en bovenleidingen.
Na het logo volgden de vormtaal, het kleurenpalet en de typografie. We legden alles vast in het huisstijlhandboek en pasten deze energieke huisstijl toe op diverse huisstijl- en communicatiemiddelen.
Bijzonder traject
Kernwaarden: inzicht, openheid, verantwoordelijk en vindingrijkheid
Een tweede vestiging, uitbreiding van het dienstenpakket Èn een hoop nieuwe werknemers. Genoeg redenen voor Nexus om contact met ons op te nemen. In eerste instantie over een restyling van de website. Maar we liepen naar buiten met de opdracht voor een volledig nieuwe huisstijl.
Dat is het leuke van ons vak: vaak blijkt dat de behoefte van een opdrachtgever eigenlijk ergens anders ligt. Daar adviseren we altijd eerlijk over. Ook als wij denken dat er minder groots en meeslepend vernieuwd hoeft te worden dan jij denkt!
Co-creëren
Samen met 15 medewerkers gingen we aan de slag. Iedereen nam een voorwerp mee dat volgens hen de superkracht van Nexus verbeeldde. Een brainstorm bracht ons het best passende archetype. Wie zou er binnen komen lopen als Nexus een persoon zou zijn? De grande finale bestond uit een polonaise op het lied ‘Kedeng, kedeng’. Samen vormden we een ‘trein’ en kozen we de kernwaardes. Je moet natuurlijk wel in het thema blijven :-).
Tijdens deze co-creatiedag, legden we de basis voor ons ontwerpwerk.Want het feit dat er nu bij Nexus aan zoveel meer gewerkt wordt dan alleen aan treinbeveiliging door zoveel meer mensen: dat verandert je verhaal en daarmee je DNA.
Binnen dit traject werkten we samen met onze studiogenoot Maaike Vegter. Samen bedachten we het programma en begeleidden we de sessie.
Verbindingen leggen
We vertaalden het nieuwe Nexus naar een nieuw logo. Met een ‘N’ als beeldmerk, waarin je de verbindingen terugziet die Nexus maakt. Als inspiratiebron dienden treinsporen, spoorkaarten, schakelborden en bovenleidingen.
Na het logo volgden de vormtaal, het kleurenpalet en de typografie. We legden alles vast in het huisstijlhandboek en pasten deze energieke huisstijl toe op diverse huisstijl- en communicatiemiddelen.